Trắc nghiệm Tiếng Anh 12 Global Success Unit 8: Wildlife Conservation

Làm bài thi

Trắc Nghiệm Tiếng Anh 12 Global Success Unit 8 Wildlife Conservation là bộ đề ôn tập được thiết kế bám sát chương trình Tiếng Anh lớp 12 trong bộ sách Global Success (Kết nối tri thức với cuộc sống). Đề do thầy Phạm Quốc Huy – giáo viên Tiếng Anh tại Trường THPT Lương Thế Vinh, TP. Hồ Chí Minh – biên soạn trong năm học 2024–2025. Bộ câu hỏi được biên soạn dưới dạng trắc nghiệm Tiếng Anh 12 Global Success, giúp học sinh vừa củng cố kiến thức, vừa rèn luyện phản xạ ngôn ngữ trong ngữ cảnh thực tế.

Trắc nghiệm môn Tiếng Anh 12 trên hệ thống dethitracnghiem.vn cung cấp kho đề luyện tập phong phú, kèm đáp án và giải thích chi tiết, phân loại rõ theo từng kỹ năng và mức độ khó. Học sinh có thể luyện đề mọi lúc, mọi nơi, theo dõi tiến bộ qua hệ thống báo cáo kết quả và điều chỉnh chiến lược ôn tập phù hợp. Đây là giải pháp hiệu quả cho giai đoạn nước rút ôn thi thông qua hình thức trắc nghiệm ôn tập lớp 12.

Bài Tập Trắc Nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 8: Wildlife Conservation (Kèm Đáp Án)

Bạn đang tìm kiếm bài trắc nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 8 bám sát chương trình Global Success để ôn tập và kiểm tra kiến thức? Dưới đây là bộ câu hỏi trắc nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 8 độc quyền, bám sát nội dung sách giáo khoa và cập nhật theo định dạng thi tốt nghiệp THPT mới nhất, giúp bạn củng cố kiến thức một cách toàn diện và hiệu quả. Đây là bộ 30 câu hỏi trắc nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 8: Wildlife Conservation đầy đủ và chi tiết nhất, giúp bạn tự tin chinh phục các bài kiểm tra sắp tới.

trac nghiem tieng anh 12 global success unit 8

Cấu Trúc Bài Trắc Nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 8

Bài trắc nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 8 này được thiết kế để đánh giá toàn diện các kỹ năng ngôn ngữ trọng tâm, bao gồm 30 câu hỏi được phân bổ một cách khoa học:

  • Phần 1: Ngữ âm (5 câu): Tập trung vào khả năng nhận diện hiện tượng đồng hóa âm (assimilation), đặc biệt là sự biến đổi của các âm cuối như /n/, /t/, /d/ khi chúng đứng trước các phụ âm khác trong một cụm từ.

  • Phần 2: Từ vựng & Ngữ pháp (20 câu): Kiểm tra mức độ hiểu và vận dụng các từ vựng chủ đề “bảo tồn động vật hoang dã” (ví dụ: endangeredhabitatconserveextinctionpoaching…) và kiến thức ngữ pháp cốt lõi là cách sử dụng các mệnh đề trạng ngữ chỉ điều kiện (ifunlessprovided that) và so sánh (as…asmore…than).

  • Phần 3: Đọc hiểu (5 câu): Gồm một đoạn văn được trích từ nội dung bài đọc về các hoạt động bảo tồn động vật hoang dã, cụ thể là bảo tồn rùa biển và phục hồi rạn san hô, đi kèm 5 câu hỏi kiểm tra kỹ năng đọc lấy ý chính, đọc quét thông tin và suy luận từ ngữ cảnh.

Mẹo Sử Dụng Bài Trắc Nghiệm Hiệu Quả

  1. Làm bài nghiêm túc: Đặt thời gian và tập trung làm bài như một bài kiểm tra thật.

  2. Kiểm tra đáp án chi tiết: Sau khi hoàn thành, hãy so sánh kết quả và đọc kỹ giải thích (nếu có).

  3. Ghi chú lại lỗi sai: Tập trung vào những câu bạn làm sai, tìm hiểu nguyên nhân và ghi chú lại để không lặp lại.

  4. Kết hợp ôn tập: Để nâng cao hiệu quả, bạn có thể tham khảo thêm các bài giảng và tài liệu học tập uy tín khác, ví dụ như các bài học miễn phí trên British Council Learn English.

tieng anh 12 global success unit 8

_______________________________________________☘☘☘_______________________________________________

Đừng quên lưu lại bài viết để ôn tập khi cần và chia sẻ với bạn bè để cùng nhau tiến bộ. Sau khi đã nắm vững kiến thức Unit 8, hãy cùng tiếp tục chinh phục thử thách tiếp theo với bộ đề Trắc Nghiệm Tiếng Anh 12 Global Success Unit 9: Career Paths của chúng tôi!

Chúc các bạn ôn tập hiệu quả và đạt kết quả cao nhất!☘☘☘

PRACTICE TEST – UNIT 8: WILDLIFE CONSERVATION

PART I: PHONETICS
Choose the word whose underlined part is pronounced differently from that of the others.

Question 1.
A. healthy
B. release
C. debris
D. degraded

Question 2.
A. threatened
B. endangered
C. released
D. involved

Choose the word that shows a different assimilation pattern of the underlined sound from the others.

Question 3.
A. in danger
B. on board
C. in particular
D. ten bears

Question 4.
A. good boy
B. red paint
C. wild beast
D. need more

Question 5.
A. that monkey
B. hot meal
C. what should
D. bright prospect

Part II: Vocabulary and Grammar
Choose the best option (A, B, C, or D) to complete each of the following sentences.

Question 6. Many species are regarded as threatened because their natural _______ is being lost due to deforestation.
A. habitat
B. project
C. captivity
D. character

Question 7. Apes can learn to use tools, _______ they are not as good at it as humans are.
A. if
B. unless
C. provided that
D. as though

Question 8. The International Union for Conservation of Nature provides a list of species which need _______ protection.
A. urgent
B. harmful
C. extinct
D. typical

Question 9. _______ you stop poaching, many more endangered species will become extinct in the near future.
A. If
B. Unless
C. Provided that
D. As long as

Question 10. We must act to _______ wildlife; otherwise, many unique animals will vanish from our planet completely.
A. destroy
B. damage
C. threaten
D. conserve

Question 11. The baby gibbon did not grow _______ its older siblings did in the same period.
A. more quickly than
B. as quickly as
C. more quick than
D. as quick as

Question 12. Animals that have been kept in _______ for a long time may struggle to survive when released back into the wild.
A. conservation
B. captivity
C. extinction
D. protection

Question 13. You can visit the primate enclosure, _______ you do not feed the animals or make loud noises.
A. unless
B. if only
C. provided that
D. in case

Question 14. The punishment for poaching wildlife is not _______ it should be to deter people effectively.
A. more severe than
B. as severe than
C. more severe as
D. as severe as

Question 15. Some species have become _______ because their habitats have been completely destroyed by human activities.
A. common
B. extinct
C. survived
D. conserved

Question 16. A new law will be introduced to protect wildlife _______ the current regulations are proven to be ineffective.
A. if
B. unless
C. as long as
D. in case

Question 17. The term ‘_______’ refers to animals or plants that are in danger of disappearing from the world forever.
A. degraded
B. endangered
C. vulnerable
D. common

Question 18. Sea turtles will continue to be threatened _______ we take immediate action to clean up marine debris.
A. if
B. when
C. provided that
D. unless

Question 19. Raising public _______ is important to preserve wildlife, as it encourages community involvement.
A. awareness
B. population
C. extinction
D. solution

Question 20. Gibbons are now much more protected in the national park _______ they were just a few years ago.
A. as
B. so
C. than
D. like

Question 21. The vet will monitor the gibbon for a few more weeks _______ he can be safely released.
A. unless
B. if
C. before
D. so that

Question 22. We must try our best to protect these animals; _______, many of them may not be able to survive.
A. however
B. therefore
C. moreover
D. otherwise

Question 23. Young cubs are often raised in _______ to protect them from various dangers in their natural environment.
A. the wild
B. captivity
C. the forest
D. the ocean

Question 24. Poaching and illegal trade in body parts will encourage poaching _______ people continue to buy such products.
A. if
B. unless
C. when
D. provided

Question 25. Apes are considered more intelligent _______ most other primate species, such as monkeys.
A. as
B. so
C. than
D. like

Part III: Reading Comprehension
Read the following passage from page 104 and choose the correct answer to each of the questions.

WILDLIFE CONSERVATION NEWS

1. More than 600 volunteers participated in sea turtle conservation activities in Con Dao Island. The volunteers made sure that the turtle spawning ground is safe. They also rescued turtle eggs and buried them in the sand. Sea turtles are threatened with extinction worldwide, and their populations have decreased dramatically in many places. That is why sea turtle conservation programmes are organised annually around the world. They attract many volunteers and help raise public awareness about the threats to sea turtle species.

2. Local authorities are taking measures to restore the coral reef ecosystem in Nha Trang Bay. They will organise regular clean-ups of the seabed and removal of marine debris. Young clubs will also help by having their professional divers collect broken pieces of coral, re-grow them in underwater nurseries, and then re-attach them to the reef. This project is expected to increase, which will help restore natural habitats and promote marine biodiversity in the bay. In addition, the bay’s management board will also reduce the number of swimmers and divers to avoid putting too much stress on the ecosystem.

Question 26. According to the first article, what is a primary goal of the annual sea turtle conservation programmes?
A. To train more professional divers to work in the bay.
B. To both protect turtles and educate people about them.
C. To limit the number of tourists visiting Con Dao Island.
D. To focus only on rescuing adult sea turtles from harm.

Question 27. What action is being taken with the broken coral pieces mentioned in the second article?
A. They are used to create artificial tourist attractions.
B. They are sold to fund other conservation activities.
C. They are cultivated in nurseries before being replanted.
D. They are removed from the bay to clean the seabed.

Question 28. What can be inferred about the global population of sea turtles from the first article?
A. It is now growing steadily thanks to volunteers.
B. It is only endangered in the area of Con Dao.
C. It has been stable for the last twenty years.
D. It is facing a significant and widespread decline.

Question 29. The word “debris” in the second article is closest in meaning to _______.
A. a type of rare and valuable coral species.
B. scattered pieces of unwanted rubbish.
C. large groups of various swimming fish.
D. the equipment used by professional divers.

Question 30. What is one method mentioned in the second article to reduce stress on the Nha Trang Bay ecosystem?
A. Banning all swimmers and divers from the area.
B. Controlling the number of people in the water.
C. Introducing new species of fish to the coral reef.
D. Building more underwater nurseries for the coral.

_______________________________________________☘☘☘_______________________________________________

Vậy là chúng ta đã cùng nhau hoàn thành bài trắc nghiệm tiếng anh 12 global success Unit 8. Hy vọng rằng bộ câu hỏi trắc nghiệm tiếng anh 12 global success Unit 8 này đã mang lại cho bạn những kiến thức bổ ích và giúp bạn đánh giá chính xác năng lực của mình.

Đừng quên lưu lại bài viết để ôn tập khi cần và chia sẻ với bạn bè để cùng nhau tiến bộ. Sau khi đã nắm vững kiến thức Unit 8, hãy cùng tiếp tục chinh phục thử thách tiếp theo với bộ đề Trắc Nghiệm Tiếng Anh 12 Global Success Unit 9: Career Paths của chúng tôi!

Chúc các bạn ôn tập hiệu quả và đạt kết quả cao nhất!☘☘☘

×

Bạn ơi!!! Để xem được kết quả
bạn vui lòng làm nhiệm vụ nhỏ xíu này nha

LƯU Ý: Không sử dụng VPN hoặc 1.1.1.1 khi làm nhiệm vụ

Bước 1: Mở tab mới, truy cập Google.com

Bước 2: Tìm kiếm từ khóa: Từ khóa

Bước 3: Trong kết quả tìm kiếm Google, hãy tìm website giống dưới hình:

(Nếu trang 1 không có hãy tìm ở trang 2, 3, 4... nhé )

Bước 4: Cuộn xuống cuối bài viết rồi bấm vào nút GIỐNG HÌNH DƯỚI và chờ 1 lát để lấy mã:

Bạn ơi!!! Để xem được kết quả
bạn vui lòng làm nhiệm vụ nhỏ xíu này nha

LƯU Ý: Không sử dụng VPN hoặc 1.1.1.1 khi làm nhiệm vụ

Bước 1: Click vào liên kết kế bên để đến trang review maps.google.com

Bước 2: Copy tên mà bạn sẽ đánh giá giống như hình dưới:

Bước 3: Đánh giá 5 sao và viết review: Từ khóa

Bước 4: Điền tên vừa đánh giá vào ô nhập tên rồi nhấn nút Xác nhận